Biuletyn Informacji Publicznej

Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej w Jabłonnie

Szczegóły oferty pracy

Powrót do ofert pracy
JSON XML

Stanowisko urzędnicze ds. księgowości

Symbol oferty
GOPS.111.1.2025
Jednostka ogłaszająca
Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej w Jabłonnie Jabłonna Majątek 22 23-114 Jabłonna-Majątek
Data ogłoszenia
2025-08-13
Termin składania dokumentów
2025-08-25
Wymagane wykształcenie

Wyższe, preferowany kierunek ekonomia, finanse, rachunkowość.

Wymagania związane ze stanowiskiem

1. Wymagania formalne:

  • obywatelstwo polskie lub obywatelstwo kraju należącego do Unii Europejskiej lub innego państwa, którego obywatelom na podstawie umów międzynarodowych lub przepisów prawa wspólnotowego, przysługuje prawo do podjęcia zatrudnienia na terenie Rzeczpospolitej Polskie,
  • w przypadku cudzoziemca - znajomość języka polskiego poświadczona na zasadach określonych w ustawie z dnia 7 października 1999 r. o języku polskim;
  • pełna zdolność do czynności prawnych oraz korzystanie z pełni praw publicznych,
  • niekaralność - brak skazania prawomocnym wyrokiem sądu za umyślne przestępstwo ścigane z oskarżenia publicznego lub umyślne przestępstwo skarbowe,
  • nieposzlakowana opinia,
  • stan zdrowia pozwalający na wykonywanie pracy na stanowisku,

 

2. Staż pracy i doświadczenie zawodowe: 3-lata stażu pracy, na podobnym stanowisku i w podobnym zakresie finansowo-księgowym.

3. Umiejętności praktyczne: umiejętność interpretowania i stosowania przepisów prawa w zakresie zajmowanego stanowiska; umiejętność zarządzania dokumentami  finansowo-księgowymi; umiejętność stosowania księgowo-finansowych programów komputerowych;  biegła obsługa Internetu, w tym poczty elektronicznej; biegła obsługa komputera w zakresie podstawowych programów pakietu Office

4. Umiejętności psychospołeczne: samodzielność, myślenie logiczno-matematyczne, wyobraźnia, odpowiedzialność, odporność na stres, skuteczna komunikacja i komunikatywność, wysoka kultura osobista, gotowość do stałego podnoszenia swoich kwalifikacji;

5. Zakres wiedzy fachowej związanej ze stanowiskiem objętym naborem: znajomość przepisów prawa w zakresie:

  • instrukcji obiegu dokumentów finansowo-księgowych;
  • klasyfikacji budżetowej;
  • obsługi i kontroli rachunków bankowych;
  • naliczania wynagrodzeń i innych świadczeń związanych z pracą dla pracowników i zleceniobiorców;
  • systemu ubezpieczeń społecznych, w tym ustalania, naliczania, rozliczania i wpłaty składek;
  • naliczania i rozliczania podatku dochodowego;
  • ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym,
  • ustawy z dnia 27 sierpnia 2009 r. o finansach publicznych;
  • ustawy z dnia 29 września 1994. o rachunkowości;
  • ustawy z dnia z dnia 5 września 2016 r. o  szczególnych zasadach rozliczeń podatku od towarów i usług oraz dokonywania zwrotu środków publicznych przeznaczonych na realizację projektów finansowanych z udziałem środków pochodzących z budżetu  Unii Europejskiej lub od państw członkowskich Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu przez jednostki samorządu terytorialnego;
  • ustawy z dnia 13 października 1998 r. o systemie ubezpieczeń społecznych i przepisy wykonawcze do ustawy;
  • ustawy z dnia 26 lipca 1991 r. o podatku dochodowym od osób fizycznych;
  • ustawy z dnia 17 grudnia  2004 r.  o odpowiedzialności za naruszenie dyscypliny finansów publicznych;
  • ustawy z dnia 17 czerwca 1966 r. o postępowaniu egzekucyjnym w administracji;
  • ustawy z dnia 21 listopada 2008 r. o pracownikach samorządowych;
  • ustawy z dnia 10 maja 2018 r. o ochronie danych osobowych;
  • ustawy 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego;
  • rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów z dnia 18 stycznia 2011 r. w sprawie instrukcji kancelaryjnej, jednolitych rzeczowych wykazów akt oraz instrukcji w sprawie organizacji i zakresu działania archiwów zakładowych

Wymagania dodatkowe związane ze stanowiskiem

  1. Wykształcenie: nie jest wymagane
  2. Staż pracy i doświadczenie zawodowe: 3 lata doświadczenia zawodowego w księgowości
  3. Umiejętności praktyczne: nie są wymagane,
  4. Umiejętności psychospołeczne: odporność na stres, umiejętność pracy w zespole,
  5. Inne wymagania (podać jakie): -
Zakres obowiązków

Zakres obowiązków

  1. Znajomość i przestrzeganie obiegu dokumentów finansowo-księgowych;
  2. Ewidencjonowanie dowodów księgowych dotyczących wszystkich operacji gospodarczych występujących w toku bieżącej działalności;
  3. Księgowanie operacji na kontach syntetycznych i analitycznych w programie komputerowym;
  4. Ewidencjonowanie księgowe dochodów i wydatków w jednostce (Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej w Jabłonnie) i uzgadnianie spraw w tym zakresie z poszczególnymi pracownikami referatów oraz prowadzenie ewidencji wydatków i dochodów z podziałem na klasyfikacje budżetową;
  5. Sporządzanie na koniec każdego miesiąca zestawień obrotów dzienników cząstkowych i zestawień obrotów i sald kont księgi głównej;
  6. Obsługa i kontrola rachunków bankowych dotyczących wszystkich źródeł finansowania;
  7. Sporządzanie przelewów związanych z wynagrodzeniami wraz z uwzględnieniem stosownych potrąceń;
  8. Sporządzanie sprawozdań finansowych na podstawie prowadzonej ewidencji księgowej, w tym sprawozdań kwartalnych dotyczących wynagrodzeń;
  9. Naliczanie wynagrodzeń dla pracowników, a także osób zatrudnionych w ramach umów cywilno-prawnych, sporządzanie list płac pracowników GOPS w Jabłonnie;
  10. Sporządzanie list płac w ramach zawartych umów cywilno-prawnych;
  11. Naliczanie i wypłacanie innych  świadczeń pieniężnych ze stosunku pracy;
  12. Naliczanie i rozliczanie zwolnień lekarskich pracowników, wynagrodzeń chorobowych, zasiłków chorobowych, zasiłków opiekuńczych, zasiłków macierzyńskich i innych wynikających z ustawy o systemie ubezpieczeń społecznych,
  13. Kontrola potrąceń składek na dodatkowe ubezpieczenie oraz innych potrąceń;
  14. Bieżąca obsługa programu Płatnik, w tym zgłaszanie i wyrejestrowywanie z ubezpieczeń społecznych, sporządzanie miesięcznych raportów i deklaracji rozliczeniowych, sporządzanie korekt deklaracji rozliczeniowych za ubezpieczonych;
  15. Rozliczanie i przekazywanie do ZUS składek na ubezpieczenie społeczne, zdrowotne i fundusz pracy na zasadach określonych odrębnymi przepisami;
  16. Naliczanie i rozliczanie podatku dochodowego od osób fizycznych, uzgadnianie miesięcznych wpłat zaliczek do urzędu skarbowego oraz sporządzanie deklaracji podatkowych ( PIT-11, PIT-R, PIT-4R,);
  17. Rozliczanie ryczałtów i innych świadczeń dla pracowników, zgodnie z obowiązującymi przepisami;
  18. Sporządzanie zaświadczeń o wynagrodzeniu dla pracowników GOPS, w tym zaświadczeń o zarobkach i wynagrodzeniu niezbędnych do przyznawania świadczeń emerytalno-rentowych, rehabilitacyjnych  i zasiłkowych;
  19. Sporządzanie, ewidencjonowanie, przechowywanie, ochrona i archiwizacja wytwarzanych dokumentów, dokumentacji i akt sprawy, zgodnie z obowiązującymi przepisami w tym zakresie;
  20. Sporządzanie sprawozdań i analiz w zakresie zajmowanego stanowiska i podległych zadań;
  21. Inwentaryzacja w zakresie zajmowanego stanowiska,
  22. Zachowanie należytej staranności przy czynnościach merytorycznych w zakresie: sporządzania, ewidencjonowania, przechowywania, ochrony i archiwizacji wytwarzanych dokumentów, dokumentacji i akt sprawy, zgodnie z obowiązującymi przepisami w tym zakresie;
  23. Przestrzeganie w toku pracy tajemnicy służbowej i skarbowej;
  24. Znajomość instrukcji obiegu dokumentów finansowo-księgowych i innych instrukcji wewnętrznych obowiązujących na stanowisku pracy
  25. Znajomość i przestrzeganie instrukcji kancelaryjnej oraz jednolitego rzeczowego wykazu akt oraz przygotowywanie dokumentacji do archiwizacji zgodnie z obowiązującymi przepisami;
  26. Prowadzenie korespondencji wymaganej odpowiednimi przepisami;
  27. Sporządzanie  sprawozdań , zestawień, analiz, planów, prognoz i informacji w zakresie podległych zadań;
  28. Przygotowywanie dokumentacji do kontroli wewnętrznych i zewnętrznych,
  29. Prowadzenie rejestru umów.
Wymagane dokumenty

Wymagane dokumenty:

  1. Pisemne zgłoszenie do konkursu z umotywowaniem kandydowania na stanowisko urzędnicze ds. księgowości - podpisane własnoręcznie;
  2. Podpisany odręcznie kwestionariusz osobowy (mający charakter informacyjny) wraz z opisem dotychczasowej pracy zawodowej lub prowadzonej działalności, bądź opisem obu tych form aktywności - zgodnie z załącznikiem nr 1 do ogłoszenia o konkursie;
  3. Kserokopie dokumentów potwierdzających posiadane wykształcenie i kwalifikacje zawodowe - potwierdzone za zgodność z oryginałem;
  4. Kserokopie dokumentów potwierdzających wymagany staż pracy – kserokopie świadectw pracy lub zaświadczenie o zatrudnieniu (potwierdzone za zgodność z oryginałem);
  5. Podpisane własnoręcznie oświadczenie, w którym uczestnik konkursu stwierdza, że posiada obywatelstwo polskie lub obywatelstwo innego niż Polska państwa Unii Europejskiej lub innego państwa, którego obywatelom, na podstawie umów międzynarodowych i przepisów prawa wspólnotowego, przysługuje prawo do podjęcia zatrudnienia na terytorium Rzeczpospolitej Polskiej;
  6. Podpisane własnoręcznie oświadczenie (załącznik nr 2 do ogłoszenia o konkursie), w którym uczestnik konkursu stwierdza, że:
  • nie był skazany prawomocnym wyrokiem sądu za umyślne przestępstwo ścigane z oskarżenia publicznego lub umyślne przestępstwo skarbowe;
  • posiada nieposzlakowaną opinię,
  • posiada pełną zdolność do czynności prawnych oraz korzysta z pełni praw publicznych,
  • o stanie zdrowia i braku przeciwwskazań do wykonywania pracy na stanowisku urzędniczym,

7.   Podpisana własnoręcznie klauzula o wyrażeniu zgody na przetwarzanie danych osobowych zawartych w dokumentach składanych w związku z postępowaniem konkursowym, dla potrzeb jego realizacji i dokumentacji, zgodnie z ustawą o ochronie danych osobowych - załącznik nr 3 do ogłoszenia o konkursie;

8.  Dokument poświadczający posiadanie stopnia niepełnosprawności - kserokopia orzeczenia o niepełnosprawności (jeśli dotyczy).

Warunki pracy

Warunki pracy:

  1. Umowa o pracę na czas określony, z możliwością przedłużenia na kolejny okres,
  2. Praca biurowa w pełnym wymiarze czasu pracy (1 etat),
  3. Praca przy monitorze ekranowym powyżej 4 godzin dziennie,
  4. Praca jednozmianowa,
  5. Charakter pracy: częste kontakty międzyludzkie, zmienne tempo pracy, konieczność szybkiego reagowania i podejmowania decyzji,
  6. Praca wiążąca się z odpowiedzialnością, zaangażowaniem czasowym i zadaniowym, praca pod presją czasu,
  7. Praca indywidualna i zespołowa.
Wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych w jednostce

W miesiącu poprzedzającym datę opublikowania ogłoszenia o naborze wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych w Gminnym Ośrodku Pomocy Społecznej w Jabłonnie, w rozumieniu przepisów ustawy o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych, jest niższy niż 6 %.

Miejsce składania dokumentów

Miejsce składania dokumentów:

1. Oferty konkursowe wraz z załącznikami, umieszczone w zamkniętych kopertach opatrzonych imieniem i nazwiskiem kandydata oraz dopiskiem „Konkurs na stanowisko urzędnicze ds. księgowości. Nie otwierać”, należy złożyć osobiście w pokoju nr 9 Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej w Jabłonnie, Jabłonna-Majątek 22, 23-114 Jabłonna-Majątek w dniach i godzinach pracy Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej w Jabłonnie (poniedziałek, środa-piątek w godzinach 7.30 – 15.30, wtorek w godzinach 9.00 – 17.00) lub przesłać na adres: Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej w Jabłonnie, Jabłonna-Majątek 22, 23-114 Jabłonna-Majątek.

Oferty muszą wpłynąć na podany wyżej adres do dnia 25 sierpnia 2025 r. (w przypadku przesyłek pocztowych nie decyduje data stempla pocztowego, lecz liczy się data wpływu listu/przesyłki do Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej w Jabłonnie).

2. O zachowaniu terminu  decyduje data wpływu do Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej w Jabłonnie, a nie data nadania.

3. Dokumenty, które wpłyną Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej w Jabłonnie po 25 sierpnia 2025 r. nie będą rozpatrywane (w przypadku dokumentów nadanych pocztą, decyduje data ich wpływu do Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej w Jabłonnie).

4. Dopuszcza się możliwość przesyłania dokumentów aplikacyjnych w postaci elektronicznej poprzez portal ePUAP opatrzonych podpisem zaufanym lub kwalifikowanym.

5. Zachęcamy do składania aplikacji osoby z niepełnosprawnością.

Uwagi

O dalszych etapach naboru i sposobie przeprowadzenia rozmowy kwalifikacyjnej  kandydaci zostaną powiadomieni telefonicznie. Informacja o wyniku naboru zostanie upowszechniona  niezwłocznie po przeprowadzonym naborze przez umieszczenie na tablicy informacyjnej w Gminnym Ośrodku Pomocy Społecznej w Jabłonnie oraz opublikowana w Biuletynie Informacji Publicznej Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej w Jabłonnie.

Załączniki
  • docx 17,8 KB pobrano: 21 razy
  • docx 21 KB pobrano: 9 razy
  • docx 16,7 KB pobrano: 12 razy
  • pdf 418 KB pobrano: 29 razy

  • Wybrany kandydat
    Pani Iwona Płaza

    Uzasadnienie wyboru
    Pani Iwona Płaza spełniła wymagania formalne i merytoryczne zawarte w ogłoszeniu o naborze. W trakcie rozmowy kwalifikacyjnej udzieliła wyczerpujących odpowiedzi na zadawane pytania. Wykazała się wiedzą na temat aktualnie obowiązującego prawa w zakresie objętym konkursem.
    Pani Iwona Płaza

    Osoba odpowiedzialna za powstanie informacji: Katarzyna Ostrowska-Paździor
    Dodano do BIP dnia 13-08-2025 15:24:10